Lepiej późno niż wcale - odchudzanie po 50

Niektórzy pokusiliby się o stwierdzenie, że odchudzanie po 50 to coś niebezpiecznego lub sprzecznego z naturą – nic bardziej mylnego! Zdarzyć się mogą przecież porody w tym wieku, więc jaki problem ze zrzuceniem zbędnych kilogramów może stanowić ten sędziwy powoli już wiek. Oczywiście dieta i zestaw ćwiczeń będzie się nieco różnić, nie należy jednak w tym wieku osiąść na laurach i zaniechać już swoje zdrowie fizyczne, bo to raczej o nie chodzi w odchudzaniu się po pięćdziesiątce. Aspekt wizualny stawiał bym tu na drugim miejscu, ponieważ osoby starsze po tym co przeżyły raczej mało martwią się już swoim wyglądem szczególnie że są oni zazwyczaj szczęśliwi w swoich wielopokoleniowych związkach. Oczywiście nie zabraniam tutaj osobom starszym ćwiczeń w celach czysto polepszających wygląd, ze względu na aspekt wizualny. Po po prostu wydaje mi się że większość osób, które zdecydują się na odchudzanie po 50, zdecyduje się na nie ze względów zdrowotnych, każdy przecież wie, jak tusza może być kłopotliwa w codziennym życiu, gdy przez nią nie może się dostatecznie schylić do swych stóp, by zawiązać buta. Lub gdy tusza powoduje nasze złe samopoczucie, ze względu na wysoką ilość tłuszczy ciężkich w naszym organizmie.
Dla takich seniorów zbawienne okazać się może spędzanie aktywnie czasu ze swoimi partnerami bądź znajomymi, dzięki którym po pierwsze rozruszają swoje ciała – należy jednak pamiętać że osoby pięćdziesięcioletnie to nadal osoby pracujące – i polepszając również swoje zdrowe psychiczne, dzięki uwalniającej się serotoninie w naszym organizmie przy wykonywaniu ćwiczeń takich jak na przykład spacery z kijkami do nordic walking. Taki pięćdziesięciolatek uprawiając jakikolwiek sport poprawia również krążenie krwi w swoim organizmie oraz jest w stanie polepszyć swoje ciśnienie. Najważniejszy jednak aspekt w odchudzaniu to samo odchudzanie, a więc tracenie na wadze. Wiele osób starszych może pomyśleć sobie że chętnie w tym celu wybrała by się na siłownie, tego oczywiście nie odmawiam lecz nie zachęcam. Z prostego powodu, sprzęt na siłowni zazwyczaj jest niezwykle specjalistyczny i skomplikowany i taki starszy pan lub pani może nie wykorzystywać go we właściwy – przeznaczony do tego- sposób. Tutaj oczywiście mogą powołać się na pomoc osób, które zajmują się tam układaniem treningów i pomocą w ćwiczeniach. Trening dla osób starszych wciąż nie jest dokończony i na siłowni stanowi on wciąż deficyt. Lepsze okazać się mogą więc właśnie tak jak wcześniej wspomniałem spacery i tym podobne zajęcia. Takie sporty jak na przykład pływanie w basenie również może okazać się owocne. Tam przecież ludzkie ciało poddawane jest ruchowi, na każdym możliwym milimetrze ciała, dzięki czemu całe pracuje, tracąc zbędne kalorie. Jest to miejsce również bardzo atrakcyjne dla starszych osób. Każdy przecież lubi pływać a takie dojrzałe osoby docenią również chwile odpoczynku w małych basenikach z ciepłą wodą i ciśnieniowymi biczami, które również pozytywnie wpływają na wygląd naszej skóry. Kolejnym sportem, którym powinni zainteresować się staruszkowie, są narty. Jest to sport może i nie za bardzo ruchliwy jednak również pozytywnie wpływa na naszą tusze i ogólną formę naszego ciała. Tam opatuleni w kombinezon i szaliki łatwo jest się spocić, co powoduje wytrącanie tkanki tłuszczowej z naszego organizmu, dzięki czemu chudniemy. Kolejnym sportem są kręgle – to również jeden z ulubionych sposób na odchudzanie po 50. Przynosi również całkiem solidne efekty, uprawiając kręgle przez rok jesteśmy w stanie zrzucić nawet dziesięć kilogramów bez zbędnych godzin narażania swojego ciała na niesamowity wysiłek fizyczny, którego moglibyśmy doświadczyć na przykład na siłowni.
Ważnym aspektem takiego odchudzania się osób starszych, o którym nie należy zapominać jest również odpowiednia dieta. Tutaj ważna jest zawartość tłuszczy w naszym pokarmie, każda osoba starsza zainteresowana dietą powinna zgłosić się do specjalisty, w celu dostosowania odpowiedniego pokarmu do stanu ciała osoby starszej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here